Dag72: Rottnest Island

Nog eens vroeg op want ik heb een ferry om 9u geboekt in Fremantle om naar Rottnest Island te gaan. Een eerste keer vloeken vandaag: de website van het spoor had aangegeven dat er een trein was om 8u12... maar die is er niet. De volgende die er wel is brengt me te laat waar ik moet zijn. Een telefoontje naar de ferrymaatschappij en ze zetten me zonder probleem op de volgende ferry. 2u later. Tijd om wat door Fremantle te dwalen. Leuk voorstadje met redelijke haven.

Op Rottenest Island huur ik meteen een fiets om het rondje van 22km rond het eiland te fietsen. Het eilandje is gekend voor zijn quokkas een soort kangaroe-achtigen die eruit zien als ratten. Vandaar ook de naam “ratten-nest” door een nederlander die  De Vlamingh heette...
Verdere zijn er nog leuke strandjes vanwaar er gesnorkeld kan worden want de koraalriffen liggen net voor die stranden en er hier en daar ligt nog een heus wrak. Ik heb niet gesnorkeld, ik had al last genoeg met het fietsen, want er was enorm veel wind. Zonder veel getreuzel ben ik toch bijna 5u onderweg geweest.

Ondertussen nog eens vloeken. De online beschikbaarheid van de gereserveerde auto komt blijkbaar niet overeen met de werkelijkheid en ik heb geen wielen vanaf morgen. Kan wel vanaf begin januari

Treintje terug en naar het hostel, waar de tour naar Exmouth opeens ook gevuld is en Margaret River in het zuiden is ook volboekt voor de rest van het jaar.... 







Geen opmerkingen: