Dag55: Road to Queenstown

Helaas, het mocht niet zijn. Na 2 dagen van deftig weer, staan de hemelsluizen weer open en waait de wind... ik rij nog tot aan het vertrek punt van de klim, maar vliegende regen en de andere kant van Dove Lake, waar Craddle Mountain ligt, is niet te zien. In de late namiddag zou het opklaren volgens het weerbericht... maar ja.... Dan maar verder rijden. De weg slingert tussen de heuvels met amper rechte stukken, met het dalen wordt het wel wat warmer.  Uiteindelijk beland ik de vroege namiddag in de buurt van Strahan. Daar ligt een groot duinengebied (Henfy Dunes) waarin, op de sporen en geluid afgaand, met quads en soortelijke dingen rondgecrossed wordt. Ik loop een klein rondje en verschiet eigenlijk van hoeveel groene bomen en struiken er eigenlijk nog zijn. Ik had het kaler verwacht. Het dorpje zelf ligt aan een riviermonding. Er staan een paar schattige huizen en de zon breekt door. Maar op 10 minuten heb je ook alles gezien. Dan maar verder naar mijn eindpunt: Queenstown. Het lijkt op niks opQT in NZ.... een ietwat vergane glorie bij een kopermijn. Wat rood tussen al het groen, maar op zat1erdag is er in elk geval niks meer open en geen kat op straat. Mijn Empire  hotel blinkt uit met zijn 100-jaar oude, glorieuze trap naar de eerste verdieping, oude kamers, maar vernieuwde badkamers..



Geen opmerkingen: