Dag48: Road to Christchurch

Voor het laatst wakker geworden in mijn roadrunner, alles uitgeladen, rugzak opnieuw gevuld, de van uitgeveegd en alles zijn oorspronkelijke plaats gegeven en voor de laatste maal vertrokken. Langs Highway 1, die enkel in het weekend van 7-10 open is, wegens de herstellingswerken na de aardbeving van vorig jaar. 1u15 over de eerste 30 kilometer, de volgende 150 gaan een stuk vlotter en in 3u15 sta ik Christchurch. Busstation zoeken, bagageruimte zoeken en mijn boel droppen en dan naar de verhuurmaatschappij, want daar zijn ze zo inflexibel dat de drop offs enkel tussen 14-15u kunnen. 5 minuten later zit  ik alweer in een andere auto die me terug naar het centrum brengt. Een centrum met grote gaten van afgebroken gebouwen na de aardbevingen hier, opbouw volop bezig. Wat rondgedwaald in het park en de botanische tuinen, een ijsje om de 30 graden te verfrissen en wat verder dwalen op zoek naar streetart totdat het tijd is om de  bagage te halen en de bus te pakken. Klaar voor de volgende stap: Melbourne!



Geen opmerkingen: