Dag51: Road to Hobart

Wat een rustig dagje moest worden is toch wat anders uitgedraaid. Vanochtend rustig op gang gekomen, mijn rugzak wat herverdeeld, mijn warme kleren in een doos gestopt en naar de post gebracht, kwestie van mijn rugzak wat lichter te maken (wel benieuwd wie er eerst gaat thuis zijn, ik of die doos die 60-90 dagen onderweg zou moeten zijn). Daarna een lange stadswandeling met mijn lichtere rugzak(ken) tot aan Southern Cross Station, met lunch onderweg. Daar dan de Skybus op naar de luchthaven, alles probleemloos ingecheckt (op het randje van de gewichtslimieten), ietwat vertraging maar goed toegekomen in Hobart en naar de balie van Thrifty waar ik gister een auto gehuurd had...
Dacht ik dus... niks gereserveerd, blijkbaarbetaalprobleem, maar dat was mij niet gemeld door carrentals.com. Geen probleem, vlot aan de lijn een nieuwe reservatie geregeld bij Alamo. 2 stappen naar links, jip, ik zat al in het systeem.. maar.... ik heb “internationaal rijbewijs” aangevraagd en meegekregen en daar staat dus in dat het samen met je het moet “presenteren met je nationale rijbewijs” en waar ligt dat van mij denk je.....  Bij Alamo kreeg ik dus geen huurwagen mee. Terugbellen naar carrental.com om de boel die ze net gefixed hadden terug te annuleren, ook dat ging verrassend vlot, maar daar stond ik dus... ik dacht ik ga nog even het rijtje af... Bij Budget was het geen probleem, maar die hadden geen auto’s meer, bij een andere was het wel een probleem, uiteindelijk bij Hertz beland en daar wouden ze me wel aan een auto helpen. Alles geregeld tot de betaling... die werd geannuleerd... Balans gecheckt, alles ok. De connectieproblemen van mijn eerste dag in NZ in gedachten... Belgische SIM in mijn foon geplugd om naar ING te bellen en ik kreeg al meteen een sms dat mijn kaart geblokkeerd was door verdachte transacties... Dus inderdaad maar gebeld en de ‘slechterik’ was carrentals.... het snelle op en af boeken was blijkbaar verdacht... goeie controles, dat wel. 2 minuten later was alles in orde en 5 minuten later reed ik met een zo goed als splinternieuwe voituurke de luchthaven uit.


Het verhaal bemoeilijkt de dingen wel wat...ik was nu niet van plan om veel een auto te huren. Misschien wel volgende week voor de Great Ocean Road of hier en daar eens te kijken voor een “driveback”, een auto/van die terug naar een andere locatie en die je voor een prikje meekrijgt, maar vooraf reserveren wordt dus moeilijk. L

Geen opmerkingen: