Dag50: Melbourne

Tijd om op mijn eentje op verkenning te gaan. Het hostel uit, Brunswick street (stadsdeel Fitzroy) op waar een vibe ging die me wel beviel. Via wat kleinere straten dan verleggen naar Lygon Street (stadsdeel Carlton) die en die terug naar het centrum. Vandaar daar dan naar de Harbour Esplanade en een regenbui gaf aan dat het tijd was om te lunchen. Daarna het water over naar de South Bank en doorheen het King’s Domain, een uitgestrekt park, dan terug de Yarra over naar het Olympic Park en de Rod Laver Arena.  Op de buitenbanen waren jeugdkampioenschappen bezig. Terug naar Federation Square en snel nog even het NGV-museum binnen, net voor sluitingstijd. Daarna was het tijd om met Deborah, iemand die ik ontmoet heb op de Queen Charlotte Track, een paar te gaan drinken op PonyFish Island, en daarna ZZZZZ.


De overgang van de natuur naar de stad, van de campervan naar het hostel... ik woon graag bij de drukte, ik reis toch liever in de natuur. Vandaar morgen naar Tasmania voor een week, alvorens aan de rest te beginnen. Ik was het niet van plan, maar ik heb me toch laten overtuigen... ik zie wel waar in mijn vage planning ik die tijd laat vallen J





Geen opmerkingen: