Dag63: Adelaide

Warm vandaag. Zonnige voormiddag, warme, zeg maar hete namiddag. Adelaide is wat gekend voor zijn markt, maar de centrale markt is natuurlijk dicht op zondag (en maandag), daar sta je dan.... Je bent daarvoor vanuit het hostel, door Chinatown gelopen (waar het eerste resto dat je tegenkomt een award winning mexicaan is J ), ... tijd om door te lopen dus, ...tot aan Victoria Park, door heen een paar andere parken, waar eigenaardig genoeg niemand te zien is. Het is zondag, het is mooi weer, het is rond de middag... ik had daar toch wat volk verwacht. Even  de botanische tuin in, maar de vogels vallen me daar meer op dan de planten. Een ijsje in een zaak waar ze die terplekke “draaien” voor jou. Levende vers, al zijn het reepjes ipv bolletjes, de peanutbutter en chocolade combo werkt atlijd J  Verder slenteren doorheen de winkelstraat, waar het wel drukker wordt. Even de rivier over naar de Oval (cricket en ozzy  football stadium) om zo weer in het hostel te belanden. Rustig slenterdagje. Niks dat speciaal opvalt of eruit springt of ’t is Randall & Hendly Street. De ene kant wat leuke, arty etablissementen, de andere kant wat seedy joints met late bars en massagesalons en ertussen die winkelstraat.
Morgen ga ik naar Alice Springs. Vliegen eigenlijk, want is gelijk de goedkoopste optie. Ik dacht met de trein te gaan, maar er is enkel een superdeluxe versie en een nog meer superdeluxe optie. Ik weet het niet meer, maar ’t was meer dan 600€ dacht ik. Optie 2, de Greyhound bus, die klokte af op 280AUD. Ik heb een paar tours bekeken om vanuit Adelaide te  vertrekken en nog één en ander onderweg te bekijken, maar die begonnen allemaal met “je neemt de greyhound...”. Vliegen dan maar, voor 220 AUD. Voila, goedkoopste optie. Vanuit Alice Springs doe ik dan wel een 3-daagse tour naar Uluru oftewel Ayer’s Rock en omgeving.











Geen opmerkingen: