Dag54: Road to Craddle Mountain

Raar hostel in Launceston, lovende reviews, maar een redelijk afstandelijk publiek. Soit, eten, slapen en weer weg. Eerst naar de Cataract Gorge in Launceston zelf. Een kloof met zwembassins, watervalletje enzo... ik volg met de auto de pijlen de berg op tot aan een stoeltjeslift, die ik netjes negeer en begin meteen aan de “zigzag-track” die van de parking de heuvel op gaat naar een uitkijkpunt en dan ... richting centrum gaat... brugje over en aan de andere kant van de rivier terug naar de gorge J  Die andere kant is wel een vlak pad. Ik kom redelijk wat inboorlingen tegen voor wie dit rondje de dagelijkse gymnastiek is.  Tenslotten nog een brug met mooi zicht op de kloof over en de cirkel is rond. Ik besluit nog naar het Sentinel Point te gaan langs het “rough & steep path” voor “hikers only”. Het pad is dus identiek aan de rest ginder en de hellingsgraad is minder dan die van de parking naar de stoeltjeslift.... Wel een mooi pad doorheen de kloof langs het snelstromende water.

Daarna terug de auto in voor een rit van meer dan 2u naar Craddle Mountain NP. Inchecken in het vakantiepark daar en mezelf verzekeren van het onderste stapelbed in het bunkhouse, lunch eten en via het visitor center het busje op het park in. Ik stap uit aan het Ranger Station om vandaar uit naar de Marion Lookout te gaan en af te dalen naar Dove Lake. Ik kom hier en daar een wombat en echidna tegen wat me nogal afleidt en bezig houdt J ik kom later dan voorzien aan Dove Lake, en laat dat  rondje maar voor wat het is. Ik zal het morgen wel van dichterbij zijn bij de klim naar Craddle Mountain.  Terug het busje op richting ingang, maar niet helemaal, ik besluit nog rap een pad te volgen naar 2 watervalletjes. Niet slecht, ook niet super.

Uiteindelijk blijk ik een kamer alleen te hebben in het bunkhouse,  net als de andere gasten (2+1). Een leuke regeling!

Bij het schemeren nog even naar buiten en naast de wombat & wallaby, zijn er vooral pandemelons op stap, een kleine kangaroe-achtige met korte voorpootjes.







Geen opmerkingen: