Dag69: Adelaide

Op tijd aangekomen in Adelaide, dus rond 8u was ik in mijn hostel, maar helaas, mijn kamer was niet beschikbaar. Wat eigenlijk te verwachten was. Even de alternatieven bekeken en naar een wandelingske naar de top van Mount Lofty sprak me wel aan. Blijkbaar zijn vorige week de bussen gewijzigd van stoplocatie en waren de messageboards van het hostel nog niet up to date, dus stond ik op de verkeerde plaats en aangezien die bus maar om het uur reed, werd het dus plan B Morialty National Park, andere bus, ook maar half uurke ver.
Zo kort bij de stad, een paar toch redelijk “wilde” Nationale Parken, je moet het maar doen. Daar aangekomen met de bus, kwam ik op weg naar de trailstartpunten al meteen een koala tegen. Ik heb daar dan de Three Falls Trail gedaan, een rondje van 8 km langs euh, 3 watervallen, waarvan ik er eigenlijk maar 2 gezien heb. Het moet lang geleden zijn dat het hier nog deftig regende, want de watervallen waren wel minimaal. Wel mooi wandeling met mooie zichten vanuit de kloof op de lager liggende stad.
De laatste 2km gingen al wat minder vlot. De korte, onregelmatige nachtrust in de bus wreekte zich. In het bushok even de weerapp opgestart... 35graden alweer. Geen wonder dat ik dorst had. De terugweg op de bus heb ik niet bewust meegemaakt. Zalig gedut!
Daarna ingecheckt in mijn kamer, naar die overdekte markt geweest die vorige zondag gesloten was en terug de tram genomen naar Glenelg, de straat nog wat afgelopen op zoek naar een nieuwe zwembroek daar de andere nog in Alice Springs te drogen hangt en dan het strand op om wat te lezen. Rustig terug naar de stad, een zalige burrito binnensteken en chillen in het hostel. Het is zaterdagavond voor iets J




Geen opmerkingen: