Dag49: Melbourne

Gisteravond laat toegekomen, in de donkerte, in de regen. ’t Was wat zoeken in waar die trams waren nabij het station, waar het hostel was vanaf de halte, en waar het bed was en hoe het op te maken zonder mijn kamergenoten te storen na middernacht....


Vandaag dan was het bewolkt maar droog. In de voormiddag op zoek naar een lokale SIM-kaart voor mijn foon en na de middag had ik afsgesproken met Sandra, een inboorlinge die ik in 2002 in Cuba heb leren kennen. Die nam me wat op sleeptouw doorheen een deel van het centrum van de stad (Federation Square, Southbank, Flinderstreet, Hosier Lane, ...), daarna naar St Kilda, een strandlocatie, maar daar zijn we niet helemaal geraakt. We passeerden een cafeetje waar een jazzbandje aan het spelen was en daarna begon het te regenen. Daarna was het tijd om naar vrienden van haar te gaan om de inwendige mens wat te versterken. Een gezellig dagje.

Geen opmerkingen: