Dag67: Uluru-tour dag3

Een heel vroege rise & shine vandaag om 4u30 om bij ontbijt de zonsopgang mee te maken op dezelfde plaats als de zonsondergang, dit keer komt de zon vanachter die blok piepen.
Daarna was er dus basewalk, een rondje van net geen 10 km rondgeen de basis van die indrukwekkende rots. De groeven, grotten en begroeiing konden we van dichtbijzien (niet overal aankomen! Want sacred!, niet dat we te weten komen waarom iets als heilig besschouwd wordt) en de legendes van in het museum in gedachten konden we nu ook in levende lijve zien waar die vandaan kwamen.
Daarna werd afscheid genomen van de ’t meerendeel van groep: een paar bleven in het resort, het meerendeel vloog van het luchthaventje daar terug naar het oosten . 2 opties die ik eigenlijk niet bekeken heb en met 4 reden we de 500 km terug naar Alice Springs, mits nog een paar tussenstops waaronder 1 bij een Camel farm. Tussen 1840-1860 zijn er kamelen geïmporteerd om het werk aan een paar spoorlijnen te helpen verlichten. Die beesten zijn er dus nog atlijd en worden ook gekweekt. Er zijn ook prestigeuze kamelenraces.

Terug in Alice Springs nog even de pool in en ’s avonds met de lotgenoten iets gaan eten.  Ik moet zeggen dat ik deze trip nog niet zoveel politie gezien heb als hier, met de auto, te voet, met de fiets op met de segway. Ook in Melbourne en Adelaide niet, waar het ook qua sirenes zeer stil was en met toen ook opgevallen was.... Ik kreeg ’t trouwens hetzelfde   bed als mijn vorige nacht in Jump Inn)











Geen opmerkingen: