Dag58: Hobart & Road to Geelong

Laatste dag in Tasmanië,  het plan om het kunstenmuseum MONA te bezoeken, wordt al vakkundig de grond ingeboord door de sluitingsdag van die tent.  Eerst  dan maar wat nuttige zaken doen:  de scan van mijn belgisch rijbewijs laten uitprinten, bij de politie aangifte gaan doen van het verlies van het origineel, in de hoop dat bij mijn volgende huurauto ze welwillend zijn en me niet weigeren wegens enkel het internationale rijbewijs (zie eerder).  Bij de politie hebben ze trouwens het origineel van mijn aangifte vakkundig geklasseerd bij het recyclagepapier, terwijl ik nog aan het loket stond.. ik mocht wel een kopie hebben...

Dan op zoek naar een outdoorkleren winkel op zoek achter een paar afritsbroeken. Mijn oude exemplaren die ik heb meegenomen zijn toch aan vervanging toe.

Verder lijkt Hobart me wel een gezellige stad, wel één waar de bezienswaardigheden rond de stad liggen. Als je iemand wat vraagt kom je er met wat geluk vanaf met een halfuurtje rijden.  In een park heb ik nog wat zitten lezen in het zonnetje, dan toch maar met de auto Mount Wellington opgereden waar je prachtzicht op de baai (360° eigenlijk) hebt.  Daarna was het tijd om naar de luchthaven te rijden, auto  af te geven, op het vliegtuig te stappen, me naar Melbourne laten vliegen, daar uit te stappen, de autoverhuurmaatschappij te bellen.... en .... een ventje komt mij ophalen, voert me naar een hotelletje in de buurt waar de receptionist mijn naam vraagt, kijkt of het rijbewijsnummer die ik op de site heb doorgegeven overeenkomt met die internationale  pas die ik in zijn handen geduwd hebt en “oké, hier is de sleutel, de auto staat ergens op de parking rond het hotel”... en ikke weg.  Auto in en de autostrade op met de laagzittende ondergaande zon in mijn ogen een uurjte bollen tot in Geelong waar ik B&B gewijs de nacht zal doorbrengen.


Morgen geven ze 38° .... als ik niet smelt, tot dan, of later.


Geen opmerkingen: