Dag45: Stargazing & Road to Hanmer Springs

Vroeg opstaan dus om te gaan sterrenkijken. Een mooi trip op Mt John waarbij we een 12-tal sterren en nevels van “dichtbij” kunnen zien door telescopen met de nodige uitleg erbij. Het was frisjes op de berg, maar helder. Een maansondergang was deel van het spektakel.  Rond 4u waren we terug beneden en toen ik een paar uur later voor de 2de keer die dag wakker werd, zag het er maar bewolkt uit, met weinig kans op beterschap volgens de weerapp.  Wat nu? Blijven hangen en die wandeling van gister onder deze wolkenhemel had ik weinig zin in. Dan maar beginnen rijden richting Kaikoura waar ik donderdag avond moet zijn. Maar eigenlijk heb ik te weinig tijd voor dingen die ik nog wil doen en andere liggen nogal veraf... het einde nadert
Ik heb de “Inland Scenic Route” gevolgd waarbij de Southern Alps links in mijn zicht zouden liggen (helaas met de besneeuwde toppen in de wolken) en rechts de weilanden (die lagen er).  Bij Peel Forest nog even gestopt om een wandeling te doen bij de ‘Big Trees’, de duizend jaar oude bomen in dit bos. Een kort rondje om de benen te strekken want daarna was het rijden, rijden, rijden. Aan de afslag naar Arthur’s Pass heb ik nog even getwijfeld om daar naartoe te gaan, maar dan moet ik morgen ook weer ver rijden. Niet stoppen dus.

Overschakelen naar de andere scenic route: “Alpine Pacific Triangle” tot in Hanmer Springs. Een plaats met hotsprings en bijhorend complex met baden. Daar op mijn gemak 2u gaan badderen J

Geen opmerkingen: