Dag52: Road to Bicheno

Na veel getwijfel ben ik vanochtend vertrokken uit Hobart, de stad (MOMA!) zelf verken ik wel op de terugweg. Een lange rit naar Freycinet National Park aan de oostkust. Met een moderne auto ipv een 20-jaar oude rammelende van, dus ik kon mijn foon eens aansluiten op de radio en deftig naar mijn muziek luisteren terwijl ik door een glooiend landschap onder een sombere hemel reed.





Een pitstop in Oxford en aan Oyster Bay en dan verder tot Coles Ba y met Freycinet NP. In het visitor center zeiden ze dat het na de middag hevig ging regenen, dus mijn plannen voor Hazard Beach/Wine Glass Bay circuit borg ik maar op. Dan maar WGB lookout & beach en terug. Maar uiteindelijk bleek ik daar weer vlot te staan, de hevige regen was wat motregen, dus maar verder getrokken en het circuit in 3u gedaan (ipv 5) en er was hevige motregen, maar echt doorweekt ben ik niet geworden. Je gaat dus eerst omhoog langs een uitgehouwen pad naar WineGlass Bay Lookout, gevolgd door een relatief steile afdaling naar het WineGlass Beach, via de Ishtmut track naar Hazard Bay en dan via de ander flank van de berg langs het zeewater terug naar het vertrekpunt, dat laatste deel vooral door een bos, met de gekende vegetatie van in NZ, zonder de tropische palmen, varens en andere varianten dan. Geen super wandeling maar het was leuk  op deze manier de benen nog eens te strekken.




Geen opmerkingen: