Dag43: Mt Cook National Park

Vanaf de campsite vertrekken er verschillende trails. Ik begin met de klim naar de Mueller hut op 1800m en zeg wel klim. Eerst een slingerpadje in de vallei dat als snel overgaat in een trap met zo’n 2000 treden (heb ik ergens gelezen, het zijn er heel veel in elk geval).  Ergens in dat traject word ik, terwijl ik foto’s aan het maken ben, bijgehaald door Lisa, die groningse van op de boot van Doubtful Sound. Samen gaan we verder de trappen op tot aan de Sealy Tarns, een viewpoint op de Mt Sefton net voor ons en Mt Cook links(1u15).  Vandaar gaan verder een grilligere klim omhoog en ik heb moeite om de berggeit  bij te houden. Ze klimt snel en goed en dan zijn we opeens aan de sneeuwgrens. Ik doe een paar stappen verder, maar mij is al snel duidelijk, zonder trekking poles geraak ik hier niet omhoog (ondertussen zien we anderen naar beneden sleeën). Lisa gaat nog  wat verder, maar keert  ook al snel terug. (2u15 – voor 4,33 km ... niet echt snel dus J ) Terugafdalen dan maar en tot mijn verbazing, moet ik  me nu wat inhouden. Onderweg komen we nog wat bekende gezichten tegen, oa die vlamingen van op de Kepler Track) . We genieten nog wat van het uitzicht bij Sealy Tarns alvorens ook de trappen aan te pakken. Het is na de middag ondertussen en behoorlijk warm. Nog even een ommetje langs Kea Point, omdat het er toch ligt en we zijn rond. Lisa gaat koffie drinken en lezen, ik ga wat rusten om daarna nog een een vooravond wandelingetje te doen.

De populaire Hooker Valley Track brengt je naar het gletsjermeer aan de voet van Mt Cook. Ondertussen blijft Mt Sefton ook het landschap domineren, tot je het pad rechts afslaat dan zie enkel nog Mt Cook. Op het gletsjermeer drijven een paar ijsschotsen die het terug wat apart maken. In gezelschap van een française die ik eerder op de dag heb leren kennen, wandel ik terug naar de campsite. De Hooker Valley Track is inderdaad 3u: een uur heer, een uur ter plaatse en een uur terug J






Geen opmerkingen: