Dag19: Road to Kaiteriteri

Jahoor, ze waren er zoals voorspeld: de plensbuien. Ideaal momentje om wat te blijven hangen en de was te doen en de boel daarna in de droogkas te gooien. Een ritje doorheen het kuststadje Nelson te maken en dan het stuur te wenden naarde volgende bestemming. Onderweg naar Kaiteriteri zag ik opeens een bord “Brewery” en “Tours”. Gezien het weer, leek het me wel leuk om een “binnenactiviteit” te doen.  Stoppen aan McCashin’s dus maar. Ze brouwen er bieren en ciders. De volgende tour was 2u later, dus laat maar zitten en geef dat proefpalletje maar. 5 proevertjes van 20cl waarbij de NPA (4,2%) mij het beste smaakte en de Cold Smoke (6,2%) toch iets teveel naar gebakken spek smaakte. De 3 Berries cider smaakte ook wel. Ondertussen had ik het gezelschap gekregen van 2 kiwi’s die de tour gedaan hadden en werden er nog 3 ciders geopend: Pina Colada (zonder de pina, maar wel met de smaak), de strawberry daquiri, maar vooral de Kiwi Scrumpy smaakte me wel.




Ondertussen waren de grijze wolken verrassend genoeg verdwenen en brak het zonnetje weer door. Onderweg dus maar paar keer gestopt om te genieten van het zicht op de baai.  De camping in Kaiteriteri mag er ook zijn, net naast het strand J: Achterflap van de wagen open, keteltje thee en kindle bij de hand....

Geen opmerkingen: