Dag 27: Road to Okarito

Vandaag rij ik tot aan de gletsjers! Al snel doemde de besneeuwde bergketen voor mij op. Een paar fotogenieke stops behoren reeds tot de routine (Lake Ianthe en nog zo’n gletsjerrivier). 




Daarna toch nog maar even afsgeslagen richting Okarito, waar de beschrijving van de Okartio Trig mij wel aansprak. Waarachtig, een supermooi zicht op de zee en lagunes aan de ene kant en de bergen en 1 zichtbare gletsjer aan de andere kant. Vandaar dan zin gekregen om de rest van het traject naar 3 Mile Beach ook maar te doen en nipt voor het hoge tij langs het strand teruggekeerd. Ik was bij momenten zodanig het water in de gaten aan het houden (kwestie van door te kunnen) dat ik eerst een huppelende zeehond die van rechtskwam  maar laat zag, bijna op een andere gestapt ben als weze het een rots,... een derde zat mooi in mijn pad te zonnen. Die had ik wel gezien ;)




Ondertussen was mijn frang gevallen dat het zaterdag was en het aan de gletsjers wel eens druk zou kunnen zijn. Dus maar besloten de tip van Leen te volgen en de plaatselijke campground op te zoeken. ’t Zonnetje schijnt, de batterijen van mijn laptop en fototoestel moeten dringend opgeladen worden en het is hier lekker rustig en het strand is niet ver....


1 opmerking:

Leen V zei

Machtig !