Dag15: Queen Charlotte Track – dag 1: Ship Cove – Endeavour Inlet

Een uurtje varen was het naar Ship Cove, het beginpunt van de track. Aan boord nog een kiwi-koppel, een aziaat en ViKKI, mijn compagnon voor een groot deel van de dag. Engels en in NZ met een work/holiday visa voor 2 jaar. We waren de enige die bovenaan, buiten op de taxiboot gingen zitten en vandaar het gesprek aangingen. Onderweg nog wat dolfijnen gespot en de plaatstelijk variant van de aalschover, mooi in zwart/wit met die ranke hals J

De dag begon met een klim naar een uitkijkpunt. Aangegegeven tijd, 2u, wij 1u zonder speciaal een effort te doen. Mijn frang begon al te vallen. Van de aangegeven 5u voor de eerste 2 dagen zou de werkelijke tijd een stuk lager liggen. Ik snap al dat Vicky het in 3 dagen ging doen.... Mooi zicht van daarboven. Afdalen richting Resolution Bay en dan verder doorheen het bos bezaaid met zilvervarens en naar de Tawa Saddle. Lunchplaats met mooi zicht op het helblauwe water van Resolution Bay & de Eneavur Inlet. Er was ook het gezelschap van een kewa (loopvogel) die maar graag de zak nootjes van tafel pikte. Ondertussen was de zon ook volledig doorgebroken en was het ook daarvan genieten. Dan afdalen tot de Endeavour Inlet en mijn dag zat er op. 3u30 na het vertrek.... Ik heb nog gekeken om mijn backpack bed te annuleren en mijn verdere boekingen te vervroegen, maar gezien het (ook) hier feestdagen zijn, was dat niet evident en ben ik maar ter plaatse gebleven in de Furneaux lodge, een prachtpark/accommodatie in de baai.  Maar ik moest hier dus ook afscheid nemen van mijn wandelmaatje en me mentaal voorbereiden op weer een dag van 3u morgen ipv de aangegeven 5u30...
Soit, de uitzichten zijn mooi ;)


Om de tijd te doden, heb ik nog even de kajak gepakt en doorheen dit stuk van de baai gepaddeld. Een beetje qua test voor mijn pijnlijke schouder na die valpartij op de klotegladdefietsbrug in Gent, maar alles liep goed. Ook slapen lukt stilaan weer in de favoriete positie.

1 opmerking:

Unknown zei

Machtig!