Dag29: Gletsjers & Road to Haast

Ondanks het verlengde verblijf van gister, wou ik toch nog eens afscheid nemen van Franz Josef en ben ik naar het uitzichtspunt gewandeld. Beneden was het wat bewolkt, maar de blauw-witte vriend lag te schitteren in de zon. Onderweg ben ik Meagan nog es tegengekomen terwijl ze een groep langs het wandelpad begeleidde. “Hey Nico! Get lost you, we spent way too much time together yesterday!”  klonk de lachende begroeting J




Op naar de volgende dan: Fox Glacier, maar eerst Lake Matheson, een meer bekend voor de reflecties van Fox Glacier, maar het water was woelig en er waren wolken die de Bergen bedekten. Geen foto-moment dus. Gelukkig had ik al iets van lake Ianthe J
Fox Glacier dan, opnieuw een “lange” wandeling naar het uitzichtspunt, maar ik vond de gletsjer mooier van wat verderaf. Een deel licht achter de bocht en vanaf het uitzichtpunt zie je alleen het frontaal gedeelte, niet wat er nog achterligt (voor de bocht).



Vandaar was het dan verder zuidwaarts, voornamelijk doorheen een vallei met velden. Geniet-momenten waren de stops aan Bruce Bay & Ship Creek en in mindere mate Knights Point.



Haast is dan weer een samenraapsel van 2 campings, 1 winkel, 1 café/restaurant en 5 huizen voor zover ik kan zien en totaal geen gsm-netwerk of wifi. Het wordt een knusse avond met de Kindle ;)

Geen opmerkingen: