Dag31: Road to Wanaka (bis) aka Ishtmut Peak Track

Het heeft behoorlijk wat gewaaid, mijn roadrunner heeft nogal geschud vanacht, maar nu is zo goed als windstil en ik had wat koud, dus... het wordt een mooie dag ;)



Op de campermate app stond bij “Things to do” vanaf je GPS-locatie: Ishmut Peak Track, op 12km van waar ik sliep, op de weg naar Wanaka. De commentaren waren: steil, maar  de moeite waard.  Doen dus.

Ja, het was steil naar die top op 1386 meter hoogte, ja het steil gedurende het meerendeel van die 8km. Maar wat heb ik genoten van het uitzicht. Eerst enkel Lake Hawea, dan de Lake Hawea en de (besneeuwde) bergtoppen errond, dan kwamen die toppen langs Lake Wanaka in zicht om te eindigen met het Lake zelf. In 1 oogopslag beide meren, een stralende zon, een fantastisch zicht.. (superlatieven naar believen zelf te verzinnen). En opeens begon mijn gsm zowaar te trillen. Op deze hoogte had ik opeens bereik J  Uiteindelijk was ik zelfs content van mijn sportieve prestatie: 2u20 naar boven en 1u45 naar beneden.  Daarboven kwamen nog  een bericht binnen van Vikki, die al eerder in Wanaka geweest was: Ishtmus Peak was erbij. De andere, Roys Peak zal ik morgen niet kunnen doen omdat deze gesloten is.













Vandaar was het maar een klein duwtje naar het toeristische Wanaka, zeer mooi gelegen aan de het begin/einde van het meer met zicht op de toppen er om heen en warm dat het is in het zonnetje. J

Geen opmerkingen: