Dag33: Road to Milford Sound

Tijd voor de grote verplaatsing te maken van Wanaka naar Milford. Eerst doorheen een slingerende vallei langs ruwe dorre wanden (de Crown Range Road (met Bra-fence in Cardrona!)) en tenslotte de bergen (met alweerprachtzicht op de vallei) over naar Arrowtown (even gestopt, maar niet echt de moeite) en Queenstown (ook even gestopt gezellig centrum maar wat een verkeerschaos door werken en voorbereidingen voor de marathon van ’s anderendaags).  Dan verder langs het Wakapitu meer, een vlakte door en in de verte daagden de bergen van Milford Sounds National Park op.  Enigszins gejaag, want ik wou in het Visitor Center mijn ticket voor de overnachting van zondag in de hut oppikken, anders moest ik zorgen dat ik zaterdag op tijd terug ben, want ik wil zondag vroeg beginnen wandelen (i.e. voordat het center om 8u open gaat, want het wordt een lange dag). Het vistor sluit om 17u en mijn GPS zei aankomsttijd 16u50 ... geen getreuzel onderweg dus.



(dat vliegtuig erbij vind ik geweldig!)

Op tijd aangekomen en dus even gestopt bij het visitor center om mijn ticket voor de hut van de Keppler Track op te pikken en eens grondig, zeer grondig gevloekt.... Dit is het enige moment van de reis dat ik iets op voorhand vastgelegd heb (5 dagen eigenlijk) en wat hangt daar uit aan de ingang: 2 Milford Sound Tracking plaatsen beschikbaar met vertrek morgen zaterdag... Net wat ik hier eigenlijk wou doen!  Dat is dus sinds de dag je het kan boeken voor het seizoen volzet (binnen de 3 uur is me verteld). Verdorie! Soit, ik hoop dat mijn alternatieven ook goed meevallen...

Vandaar nog 120 km tot aan de Sound zelf... genieterig ritje alweer. Nu ook eens een kea van dicht gezien. Ik had er al 1 op de gletsjer in de verte gezien, maar de lokale papegaai (en sloeber) zat met zijn vriendjes gewoon aan de ingang van de tunnel te poseren.  Onderweg verder nog leuke watervallen ,vergezichten, ondergaande zon en zo van die dingen.




Geen opmerkingen: