Dag18: Queen Charlotte Track – dag 4: Portage – Anakiwa & Road to Nelson

Laatste wandeldag voor mij (de dames bleven dagje niksen). Zo’n 24 km tot aan het eindpunt en al meteen 400m omhoog over 2,5 km tot aan Shamrock Ridge. Alweer een mooi zicht, maar het was onder de wolken te doen ipv het zonnetje en  dan is het water toch wat donkerder en minder speels op het oog.

Na nog een 2de klim naar een viewpoint in de buurt van Mistletoe Bay begonnen de beentjes toch te protesteren. Maar ook deze klim was de moeite waard. Maar vandaar was het in ralentie naar het Anawika, waar de watertaxi me kwam ophalen om me terug naar Picton te brengen.


Daar mijn RoadRunner van de parking gehaald en langs de Queen Charlotte Scenic Drive (nog meer mooie uitzichten op de Sounds) tot in Nelson gereden. En eigenlijk rijd ik weer de verkeerde ronde . In dit links-rijdend land, rij je beter met de klok mee, dan zit je aan de buitenkant van de weg en daar liggen al de mooie en makkelijke stopplaatsen om de vergezichten te zien. Nu moet ik soms  “blind” in een bocht de weg oversteken om daar te geraken. Soit, nog een amper een maandje daarover sakkeren in dit land....


Geen opmerkingen: