Dag17: Queen Charlotte Track – dag 3: Punga Cove - Portage

Wat een wandeling. Ik kom weer superlatieven te kort. De dag was zo zonnig als maar kan zijn en wat ik te zien kreeg over Deep Bay en vanaf Eatwells Outlook... Echt fantastisch, machtig super, stunning!  Voor mij het panorama over de Marlborough Sounds, met de heuvels aan de overkant, het diepblauwe water, de bootjes die witte strepen trokken.... En dan  achter mij de Kenepuru Sound met zijn ondiepe stukken waardoor het water blauw en groen kleurde onder het spelend zonneke....




Ik heb ongeveer 3 kwartier zitten staren naar al dat moois. Langer had ook nog gekund, maar de tocht was nog niet eens op een derde....  Mooie op en af wandeling van 26 km met zo’n 1000 hoogtemeters volgens Runtastic. Veelal op de kam, soms aan de noordkant in de zon (ja, op de middag staat de zon hier in’t noorden), lange stukken op de zuidkant ook, waar het ondanks alles toch rap fris werd terwijl de mooie zichten maar bleven terugkomen, zij het dan net weer uit ee andere hoek, omdat je al weer wat verder gewandeld was. Weka’s, tui’s en geiten waren er het gezelschap. En die 16 ozzy vrouwen die ik sinds avond 1 tegenkom.  Niet echt samengewandeld, maar in de voormiddag liepen we meestal in elkaars buurt. Nadat ik het aangeboden kopje thee rond de middag binnen had, ben ik dan wat sneller verder gestapt dan zij.  Op zich wel leuk gezelschap, maar luid! En je wilt niet altijd alles horen waarover ze het hebben. Op de eerste avond ging het gesprek tijdens het dinner over wie wanneer hun maagdelijkheid verloren had, en dat voor het volledige restaurant....


’s  Avonds dan met hen een lekkere Mac’s 1832 gedronken bij het ondergaand zonnetje.

1 opmerking:

Anoniem zei

je bent die vrouwepraat toch gewoon van tijdens de hangbang nacht ? ;)