Dag24: Nelson Lakes National Park – Road to Westport

Ik werd wakker en hoorde nog steeds getik op het dak van bed, dat ook af en toe hevig schudde. Geen goed teken dus. Volgens de weer-app nog regen tot 12u ’s middags....



Toch maar met lood in de schoenen naar het visitor center getrokken en eens gaan horen bij de rangers. Vandaag (en komende dagen) regen en rukwinden tot 90km per uur ... geen klim van MT Robert dus om vandaar Lake Rotoiti & Rotoroa en omliggende bergen te bewonderen. Wel een korte trip over Black Hill (een morene afzetting met “nieuw bos”) en een iets langere trip aan de voet en flank van Mt Arnaud. Deze Looptrack was echt wel mooi en leuk. Een pad dat natuurlijk goed nat lag en over/tussen de stenen en wortels van het al wat oudere bos liep. Het moet de eerste plaats zijn waar ik geen Ponka’s zag.



Daarna toch even naar het startpunt van Mt Robert Circuit Track gereden, maar die lag goed in de wolken en er stond ook geen enkele auto daar.



Dan maar richting Punakaiki om er de Pancake rocks & blowholes te bewonderen. Ik zou er toekomen met het hoogtij en met de hevige wind... spectakel verzekerd...  Het watertanden hield echter op in Murchison. De pas richting Westport/Punakaiki was dicht wegens omvallende boompjes in de wind.... en op dat punt is dat een ommetje van 2u via Springs Junction & Reefton. Bijna een verdubbeling van de tijd. Het eerste deel tot Springs Junction was omgeven door hoge bergen in de wolken, af en toe een glimp van een sneeuwtop, regenbuien afgewisseld met zon en elvendertig haltes voor wegenwerken. Het tweede was een bredere vallei tussen lagere toppen, zonder wegenwerken, met regenbuien afgewisseld met zon. In Westport (Carter Beach) heb ik me sufgereden op een camping gezet. De rest doe ik morgen wel J


Geen opmerkingen: