Dag16: Queen Charlotte Track – dag 2: Endeavour Inlet – Punga Cove

Mijn eerste nacht in een echt bed sinds ik thuis vertrok en ... slecht geslapen. Ik ben gekeurd en gesmaakt door de zandvliegjes van het zuidelijke eiland en ik werd zowat ieder uur wakker van de jeuk... en als het dat niet was, dan moest ik wel naar het toilet. Iets wat ik thuis zelden meemaak en hier bijna iedere nacht. Zou dat vele water drinken de oorzaak zijn?

Vanochtend dan de wandeling begonnen met een omwegje naar een waterval. Een uurtje heen en terug trampen over wortels van bomen, wegzakken in modderplassen en glijden over stenen. Een leuk pad, al was het niet altijd duidelijk waar het liep J  Wat je onderweg meemaakt, betekent meer dan het eindpunt, dat was ook van toepassing op deze waterval

Vandaar dan aan de trek naar Punga Cove begonnen on der  de stralende zon, langs een pad die in het bos de contouren van de baai volgde, met zichtpunten op dat mooie blauw groene water en veelal ook het eindpunt aan de andere kant.



Eenmaal toegekomen nog even in de hottub gedoken en verder genieten van die zonnestraaltjes en dat view vanop het terras van mijn kamer en ’s avonds toch maar weer ondervonden hoe snel het afkoelt eens de zon in de zee gezakt is.                                                                                                                        

Geen opmerkingen: