Dag128: Surfers Paradise (20/02/2018)


Ik heb dus een tour gevonden die deeltjes doet van wat ik zelf wou doen oin Lamington NP, al is het veeeel minder intestief, ik heb er toch een glimp van. We geinnen met een bus over een 4x4 track (inderdaad een 4x4-bus) tot een uitzichtspunt met mooi zicht op Surfers Paradise, Gold Coast en de rest van de kust. Ondertussen waren we al langs de locatie gereden waar met de Common Wealth Games de zwemcompetitie zal doorgaan. Ik zou niet graag vanboven op die tribune zitten....
Na het hobbelig ritje krijgen we thee in een sjiek hotel, en leren we met een boemerang werpen. Tenslotte gaan we een waterval in Tamborine NP. In het bijhorende dorpje doen we 2 van de wijnproeverijen. Goed spult.
Dan volgt half uurtje rijden richting O’Reilly’s, een andere deel van Lamington NP. Aan een rivierbocht stoppen we voor BBQ-lunch en dan kronkelen we die berg verder op tot we terug een boardwalk wandelpad tegenkomen die uitmondt in een paar hangbruggen tussen de boomtoppen. We mogen nog wat Brush Turkey’s en Rozella’s voederen en een replica van een daar in de buurt neergestort vliegtuig bekijken.
Volgt nog een mooi uitzichtpunt en de weg terug. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar wel mooi.

Geen opmerkingen: