Dag122: Beerwah (14/02/2018)


Heerlijk in slaap gevallen gisteravond en diep blijkbaar. Ik ben rond 5u wakker geworden en mijn kamerdeur stond open, dicht gedaan, wat gelezen en verder geslapen rond 8u. Daarna kopje thee gedronken met mijn host Meg. Toen die even ging checken of haar schoonzoon vannacht was thuisgekomen vroeg ze me of ik een ochtendritje gedaan had met de auto en waar ik die dan gezet had.....
Nee dus, sleutel lag op de kast naast de deur, nu niet meer..
Terwijl ik sliep hebben snoodaards dus binnengebroken in dit huis nogal achteraan een estate langs een autoweg. Mijn kamerdeur geopend en 1 stap binnengezet, de sleutels genomen en mijn (defecte) camera ernaast laten liggen. Ook de sleutels van de wagen van Meg waren verdwenen, maar haar auto stond nog in de garage. Al andere dingen in het huis waren er nog, er lag genoeg elektronica in het zicht en voor het oprapen, maar daar waren ze dus niet in geïnteresseerd.
Mijn auto  en ’t meerendeel van bezittingen zijn dus verdwenen. Ik had een klein dag rugzakje met het hoogst nodige en 1 paar kleren mee naar binnen genomen. Poiitie gebeld, autoverhuurmaatschappij gebeld, slotenmaker gebeld... Drukke ochtend gehad. L
In de namiddag dan maar beperkt wat nieuwe spullen gaan halen in de plaatselijke Target, maar ik zal de laatste 2,5 weken dus licht reizen, en voor mijn vertrek dus best nog iets warms kopen zeker...

Ik had gister nog gedacht dat het van de Grampians geleden moest zijn dat ik mijn wandelschoenen nog had aangehad (of eender welke gesloten schoen) en dat was ergens rond half december. De pijpen van mijn afritsbroeken moet al geleden zijn vanop Tasmanië.

Geen verdere verkenning dus van Glass House Mountain Range en nog paar dingetjes ik vandaag wou doen. Morgen de trein op naar Brisbane om een nieuwe wagen te halen bij de verhuurmaatschappij en dan eventjes terug naar boven naar Noosa.
Na de hoogtepunten van de voorbij dagen is dit toch wel een serieus dieptepunt van mijn reis.


Geen opmerkingen: