Dag99: Road to Yungaburra (23/01/2018)

Tijd om de lange rit naar Sydney aan te vatten. Niet met de Greyhound hop on/hop off zoals ik eerst van plan was, maar met de auto. Er zijn nogal wat dingetjes die ik wil zien en doen die niet op de busroute liggen en in plaats van hier en daar een voiture te huren, ga ik gewoon voor het lange traject. Ik zal misschien af en toe wat volk proberen me te pakken, kwestie van de benzinekost wat te delen (die rideshare facebook pagina’s hebben hun nut J ), ik zie wel hoe het allemaal loopt.
Eerste stop is eigenlijk een plaats waar we met die watervallentour geweest zijn: Yungaburra.  Ook gekend voor zijn platypussen in de kreken hier. Helaas spelen de weergoden ook hier weer mee en begint het te stortregenen als ik aan het “view”-platform toekom. 2 uur later zit ik nog steeds te schuilen onder het brugje (waar ze soms te zien zijn), maar het padje langs het water aflopen zit er niet echt in wegens de modderstroom. Ik besluit naar het hostel te gaan en bij valavond terug te keren, maar de situatie is nog niet veel gebeterd, in tegendeel, het water is flink gestegen en de lage plaatsen waar ze aan land kunnen komen zitten onder het wateroppervlak.
Op weg hierheen ben ik wel nog gestopt bij een paar vijgenbomen die nogal apart gegroeid zijn... Eentje als een gordijn, een andere als een kathedraal en ik heb nog rondje van 5km rond het mooie Lake Barrine gewandeld. Er was ook redelijk wat wild te zien, ttz, ik hoorde iedere keer iets weglopen en zag het gebladerte nog nabewegen J  Gelukkig waren er nog bush-turkies, eenden en een pelikaan om het leed te verzachten. 

Weer geen vogelbekdieren. Verdorie!






Geen opmerkingen: