Dag100: Road to Mission Beach (24/01/2018)

Trage start van de dag die uitmondt in een ochtendwandelingetje langsheen het kreekje van gister, maar de weinige hoop die ik had om daar nog een platypus te zien, werd al snel begraven toen ik de modderstroom zag die het kreekje geworden was na de zondvloed van gister. ’t Is wel een mooi wandelingetje. Wel terug een Kookaburra gezien, die grote broer van de ijsvogel,verschillende vlinders waaronder de helderblauwe Ulysses en een slangetje die het kreekje overzwom.
Daarna verder gereden tot aan Hypipamee National Park waar een oude krater en de Dinner Falls te bewonderen zijn. De krater is 130 meter diep (waarvan 70 onder water) en zou enkel algen en dergelijke bevatten die enkel daar voorkomen omdat er geen contact is met andere wateren. Niet dat je daar veel van merkt als je daar boven staat, maar ’t is een mooi verhaal J  Ook mooi zijn de watervallen, op volle sterkte, in verschillende niveaus.
Dan valt mijn oog op de Tarzali Lakes op de kaart: “Platypus viewing guaranteed” staat erbij. Hopla, daarheen! Het blijkt om een uitgestrekte poel te gaan met resto en gids erbij. Ik weet niet goed wat ervan denken, maar het valt mee. De gids neemt me mee naar een bepaald viewpoint en geeft de nodige uitleg over hoe ik die beestjes kan zien en hoe ze leven. Daarna gaat hij weg om zijn volgende gasten te halen, ik mag blijven zolang ik wil en hoef enkel 8,5 AUD te betalen als ik de beestjes daadwerkelijk gezien heb. Tijdens zijn uitleg zien we al snel zo’n beesjte opduiken, maar het kost nogal moeite om het te zien. De diertjes zijn veel kleiner dan ik dacht, ze zijn maar 30-50cm en zijn schuw en blijven dus nogal weg van de oevers als er ‘gevaar’ is. Ze komen ook maar even aan de oppervlakte en gaan dan weer verder op jacht.  Allemaal dingen die het dus moeilijk maken. Gelukkig is er ook  eentje die bij de waterplanten dicht bij de oever aan het jagen is. Die kan ik al wat beter bekijken, al blijft het een moeilijke oefening.... maar Check!
Blijgemutst rij ik nog langs de mooie Ellinjaa Falls alvorens richting Tully Gorge NP te rijden, maar het tropische weer doet me richting Mission Beach afslaan. Ik ging toch maar laat aan het NP toekomen.   








Geen opmerkingen: