Dag91: Albany (15/01/2018)

Er zijn zo van die dagen. Veel te vroeg wakker geworden, niet meer ingeslapen. Lekkere pannenkoeken met honing voor ontbijt (specialitiet van het hostel) en gelijk toch maar tegen 11u in gang geraakt. Eigenlijk moest ik vandaag terug naar Perth, maar heb besloten om hier nog een dagje te blijven (het regent in Perth J ) en er valt hier nog wel een en ander te doen. Ik besloot naar de Stirling Ranges te gaan en daar Bluff Knoll op te lopen. Mijn eerste echte wandeling sinds de Grampians, al was het maar 6km, ’t was toch een bergje op. Googlemaps als GPS ingesteld op Stirling Range en rijden maar. Een kaarsrechte weg met velden en later struikgewas en bomen.  Dan een afslag naar rechts en 12km onverharde weg... en daar stond ik dan... bij de Talyuberlup. Volgens de maps was Bluff Knoll 50 km de andere kant uit.... misschien beter meteen de juiste bestemming ingegeven.... Dan deze maar doen, alhoewel mijn enthousiasme al redelijk gezakt was door de vermoeidheid. Gelukkig was het bewolkt en was dit stukje maar 2 km, maar ook wel die berg op, recht die berg op zo bleek even later. De kortste weg, hier en daar stappen omhoog van ongeveer een meter.. ik heb gezweet en afgezien op dat korte stukje, maar boven was het een zeer mooi zicht!

 In het afdalen nog paar keer uitgegleden op de losse steentjes, maar al bij al vlot beneden geraakt (en terug in Albany)







Geen opmerkingen: