Dag102: Magnetic Island: Dag1 (26/01/2018)

Townsville is de uitvalsbasis naar Magnetic Island, hier kan je de ferry nemen.  Magnetic Island zou 300 dagen per jaar zon hebben.  Toch vertrekken we vandaag weer in de regen voor een boottochtje van 8km over een redelijk woelige zee. Daar dan busje op richting Horseshoe Bay waar ik in het YHA een package deal geboekt had. Het hostel  is bij een dierenopvangcentrum en daar hoort dan rondleiding (en knuffeltje met koala bij). Bij de rondleiding krijgen we van dichtbij allerlei leuke dieren te zien en mogen ze ook vasthouden (bijna alle) en mee op de foto. Zo zijn er waterschildpadden,  allerlei hagedissen als bearded dragon (zachte baard), blue tongued lizzard (jawel, met blauwe tong) en de shingle back lizzard (waarvan de staart wat op een kop gelijkt), zowel de zoetwater als de zoutwater krokodillen (freshy & salty)  waren er, een python, een echidna en oja, koala’s J
Ondertussen moet ik even slikken. Mijn eten is al uit de keuken verdwenen, terwijl ik net een nieuwe voorraad van zowat alles had ingeslagen om naar hier te komen. De mensen aan de receptie zijn zeer behulpzaam, maar vinden niks terug...
Later op de middag heb ik dan, onder de stralende zon,  de wandeling naar ‘The Forts’ gedaan. In WOII was daar een fort met 2 grote kanonnen/geweren die de baai moest beveiligen tegen de Japanners. Op het pad daar naartoe zitten verschillende koala’s in de bomen, waar ze ongeveer zitten is aangeduid met een pijl in takken die op de weg ligt. Allemaal toch net iets echter dan in dat opvangcentrum... en mooie zichten op het eiland.

In hostel staat ondertussen mijn teruggevonden eten mooi op mij te wachten. Mijn etiket was blijkbaar van de doos gevallen en de nieuwe keukenpoetser(es?) was iets te vlijtig geweest, maar had gelukkig niks weggegooid maar apart gezet.












Geen opmerkingen: