Lijstje 2011 (1)

Meest overweldigende live ervaringen van het jaar 2011: Alvast niet Kick'em Jenny die ik gisteren zag in 't Risico. Iers getinte muziek, maar met een storend keyboard (te harde beats ipv zachtere bodhran klanken, belletjes waar het niet paste) en veel te druk in het kleine café, waar ze misschien best de tafels buitenzetten als ze veel volk verwachten. Ik had al koppijn en was rap geïrriteerd/irritant.

Maar wel:
Christy Moore @ Roma
Ryan Bingham @ De Zwerver
Ben Howard @ De Zwerver
Waarom, 2 van de 3 kende ik niet, maar sleepten me gewoon mee. de derde kende ik redelijk goed, en toch wist hij me weer te raken.
Pluim voor De Zwerver ook, alweer paar leuke dingen leren kennen, de ene keer meegesleept door Jempi, de andere keer omdat het toch op een weekdag was.
Andere momenten waar ik met meer dan een glimlach op terugkijk:
Prince @ Gent
Mogwai @ Cactus
The Posies @ Club Quattro
Arsenal @ De Zwerver
Elliot Murphy @ Cactus Club
Buffalo Tom @ AB
Tom Robinson @ Terminus

Voor volgend jaar kijk ik alvast uit naar:
Wilco @ AB Elvis Costello @ AB
Pearl Jam @ Arras
The Black Keys @ Lille
en een paar leuke verjaardagsfeestjes in februari :)

Geen opmerkingen: