Prince

Nadat ik op zaterdag met Mathijs het toeristisch centrum via een wandelzoektocht had verkend, ging ik op dinsdag naar een ietwat vertrouwdere buurt: Sint Pietersplein alwaar Prince ten dans speelde. Een beetje een last minute beslissing, ik had gehoord dat er nog kaarten waren en heb er me op het laatste moment, allez, zaterdag, aangeschaft.

En ik ben er niet aan bedrogen. Een ietwat aarzelend begin maar vanaf D.M.S.R. ging het crescendo en daarna even de dieperik in (20 minuten owiyo staan roepen is er toch net iets te ver over), maar daarna ging het dak eraf, alhoewel er geen was. Hit Juke Box time met Purple Rain, Mountains (totaal niet verwacht om deze te horen) en Controversy. Ik had de indruk dat deze laatste wat afgebroken werd en iedereen ging back stage op aangeven van de kleine, okerkleurige smurf. Gelukkig niet voor al te lang en de juke box ging verder: Let's Go Crazy, 1999, Little Red Corvette, ...

Al die tijd stevig ondesteund door zijn slappende bassiste en een drummer die niet altijd even "mooi" in beeld gebracht werd (nogal idiote look eigenlijk), maar het tempo lustig bleef volgen, 2 backing vocalistes die meer frontstage waren dan back... en dan nog een babe op gitaar die Waiting in Vain mocht zingen op de tonen van Crimson & Clover. Sharon Jones & The Dap Kings kwamen ook nog even meedoen. Party all around!

Raspberry beret, Cream, If I was your girlfriend,...Jungle Love, A Love Bizarre passeerden met vele andere nummers de revue. Veelal gemixt met rifjes en grooves van andere nummers (gelukkig niet zo uitgesponnen als tijdens D.M.S.R.) en er werd al eens gevraagd om mee te zwaaien met de gsm op een donker moment (licht uit)....

Ongelooflijk hoe Prince zijn band weet te sturen en hoe hij toch wel de koning van de "weeping & screaming" gitaar blijft voor mij.

Na het afsluitende vuurwerk was er opeens nog "Sometimes It Snows in April" gevolgd door Peach... Om 20u15 begonnen, om 23u45 over. Meer moest het niet zijn :)

Geen opmerkingen: