Buffalo

't al even geleden, maar ik geniet er eigenlijk nog steeds wat van:
Een heerlijk optreden van Buffalo Tom in de AB.

Vooraf was ik wat bevreesd, hoe leuk de vorige keren toen ik hen zag op Cactus& Lokeren ook waren, 't was nogal rommelig. De nieuwe cd kon me bij de eerste luisterbeurt niet echt overtuigen; de eerste nummers vond ik wat minder, daarna werd het beter, ondertussen is het luistergenot sterk gegroeid.

Maar wat er die zondagavond gebracht werd, was meer dan de moeite waard. Meer dan 2 u lekkere rock, beetje melancholisch, maar vooral gedreven. Hun eigen amusement straalde ook af op de zaal. Bekende krakers als "Summer" & "Taillights Fade" zaten behoorlijk vroeg in de set. De nieuwe nummers werden bijna verontschuldigend aangekondigd ("She's not Your Thing"). Maar vooral, alles werd deze keer echt zuiver gespeeld, verzorgd met leuke bindteksten en verhaaltjes. De "hardere" nummers werden ook goed afgewisseld met de meer melancholische.

Enige "domper" was het ontbreken van "Kitchen Door", één van mijn persoonlijk favo's. Maar het gezelschap (Massachusetts !) en de heerlijke muziek zorgden voor alweer een leuke AB-avond. Laat ze deze zomer nog maar eens langskomen !

1 opmerking:

P. Leno, Brussel zei

Bill Janovitz heeft ook een interessante muziekblog
( heb je interview gelezen in Humo ? )

http://billjanovitz.blogspot.com/