Dag3: Road to Russel

Tijd om verder te trekken richting “Bay of Isles”. Plan is de scenic route te nemen naar Russel en vandaaruit dan mijn excursies te doen te komende dagen. Lekker verder sjezend in noordelijke richting komt ik opeens de Kawiti Glow Worm Caves tegen. Een grot van 200m met... gloeiwormen. Leuk om eens doorheen te lopen en toch wel prachtig hoe de natuur in elkaar zit met die draadjes en lichtjes, 3-daagse vliegen en poppen en hoe het allemaal toch maar mooi werkt.  Google maar ;)

Dat betekende wel dat ik mijn afslag gemist had, dus maar terug in de richting van waar ik gekomen was. De afslag stond niet aangeduid als me verteld was, vandaar dus... Eerste pitstop in The Gallery & Café Helena Bay Hill met pracht zicht op de vallei tot aan de baai, ook bij de kunstwerken zaten leuke dingen, zoals een bronzen sculptuur en een “glow in the dark”spiraal met ballen... ofzo.

2de pitstop was Whangaruru, een hoop zomerhuisjes langs een prachtige baai. Geen kat te zien. Wel waadvogels (de alomtegenwoordige ‘variable oyster catcher’ ) en ... een school dolfijnen die zich blijkbaar aan het amuseren waren. Er kon zelfs een salto van af!!


Verder langs mooie baaien tot in Russel. Een leuk stadje aan de top van een schiereilandje. Wat bootjes, wat campings en vakantiehuisjes. Knusjes allemaal.  Ik had ondertussen RRR verwittigd dat het lampje het niet deed in de keuken/living/slaapkamer van mijn rijdend huis.  Na wat heen en weer gebel mocht ik dank zij de camping uitbater nog even langsgaan bij ene James die dat soort dingen fixed. 20 minuten werk (zowat alle connecties zaten los) en 1u later ben ik daar weggeraakt na nog wat babbels en biertjes. “Time for me to knock off” zoals hij zei.



Geen opmerkingen: