Dag1: Auckland – Whangarei




Fris man toegekomen in Auckland en maar “meteen” verder getrokken. Camper oppikken, even door Auckland centrum tuffen, maar ik had meer zin in natuur dan stad, dus maar noordwaarts getrokken langs de 1 naar het noorden. Hier en daar wat afslaan wegens “twin shore scenic discoveries” maar vooral genieten van het rollende groene landschap hier. Weidser en meer heuveltjes dan mijn geliefde Ierland, maar dat kan ook wel aan het gebrek aan muurtjes die het zichtveld versperren liggen J

Spectakel van dag was tanken... dat ging vlot. Betalen.... niet eigenlijk. ING VISA en MAESTRO werden geannulleerd. De cash automaat in de winkel gaf ook niks...  lichte vorm van paniek ...  ik kreeg een “wegrijdbon” die ik dan binnen de week op een andere plaats kan betalen.  I NG dan maar via facebook gecontacteerd (ze raden het zelf aan op hun site!) De electronische hulp van Marie heb ik maar genegeerd, daarna kwam een echte persoon (dat zei die toch) op de chat met wat relevante vragen. Volgt een telefoontje om 3u30, midden in de nacht, maar hey, ik was net even wakker. En nog een finale chat nog wat later waaruit bleek dat ze toch technische storingen gehad hadden (telefonisch hadden ze die niet gehad) en of ik toch maar eens kon gaan proberen.

(vandaag gedaan en hoera, tanken en betalen en bankautomaat lukt!)

Geen opmerkingen: