Dag13: Wellington

’t was wat frisjes toen ik vanochtend wakker werd in mijn mobiel. Dat betekent meestal klare hemel ’s  nachts en dus hopelijk ook overdag. Vandaag was dat in elk geval zo. STRALEND zonnetje over Welllington. Hop de bus op en heerlijk rondgedwaald in deze stad, die er geweldig uitzit in dit zonnebad.

Eerst heb ik de “sculpturenroute” gevolgd die in de Lonely Planet stond. Die begon langs wat oude dokken in het centrum. Onnodig te zeggen dat met dit weer het er daar fantastisch uitzag. Vandaar wat het centrum in. Dan ben ik via Mt Albert naar Mt Victoria Lookout gegaan. Wellington ligt dus wat in een (paar) baai(en), omring door heuvels met behoorlijk wat groen (en huizen). In het (commerciële) centrum heb je wat moderne hoogbouw , errond de traditionele houten cottages. Vanop de lookout had je schitterend zicht daarop en op de baai/meer waar Newtown ligt. Vandaar ben ik dan afgedaald langs Oriental Beach terug door het centrum naar de andere kant en daar de heuvel met de botanische tuinen op om te eindigen ongeveer waar ik begonnen was. Aan de TSB Bank Arena. Alice Cooper speelde daar en het leek me wel leuk om die net voor Halloween eens te zien. Veel te veel betaald voor dat ticket (de goedkopere plaatsen waar allang weg), maar ik ben hier waarschijnlijk maar één keer en ik heb ervan genoten en de gezellige buur heeft me netjes terug naar de campsite gebracht.




Morgen de ferry op naar het zuidereiland.

Geen opmerkingen: