Zjef Vanuytsel @ Schouwburg

Wat heeft me in godsnaam bezield, daar ergens, vorig jaar, eind juni, toen ik besloot om kaarten te vragen voor het concert van Zjef Vanuytsel in de plaatselijke schouwburg, hier in brugge. Die vraag stelde ik me, vorige zondag.

Het begon 's middags, gezellig uitgebreid lunchen met mama en stiefvader voor haar 64ste. place to be: De Kotter, what to eat: 't Noordzee menu. Yummie !!! (met bijhorende wijnen natuurlijk.

Later die middag, stond ik gezellig te toasten op de jongste telg van mijn trainer/medespeler Peter, place to be: CM-zaaltje in Lichtervelde (tip: neem nooit de "oude weg" van nieuwpoort naar torhout/lichtervelde na ietwat zonnige middag, neem in diksmuide, de parallel weg over vladslo, handzame en kortemark) . Wat ga ik in godsnaam zoeken op een optreden van iemand die zowat dood was alvoren ik geboren was en waarvan ik amper 2 liedjes ken.

Doorheen de regen, dan toch maar richting schouwburg, en tja, meneer begint met de "mijn 2 liedjes" in zijn eerste 3 nummers van het optreden te brengen. ... Zotte morgen en onderstaand nummer. Lap daar zat ik dan.... Te genieten !!
Ik had eigenlijk een vlaamsche troubadour op klassieke gitaar verwacht, maar hij beperkte zich veelal tot zingen en "presenteren". Zijn band klonk fantastisch ! Ook al vond ik 4 (oost-europese ) strijkers wat veel en brachten de keyboards bij momenten weinig bij. Maar het geheel klonk fantastisch, zijn teksten zijn meer dan goed, en hij is een aangename verschijning op het podium. Het mocht voor mij iets 'kaler' klinken, maar Zjef mag gerust van de zomer ergens terug in de buurt komen.


Geen opmerkingen: