Cactus (Vrijdag)

Gister was het de eerste avond van het Cactusfestival . Het was alweer een heel gezellig boel. De modderplekken waren netjes afgedekt met planken zodanig dat we daar geen last van hadden. Mintzkov mocht de boel aftrappen en deed dat voortreffelijk. Strakke set, met de nodige ambi. Tijdens het optreden ben ik er ook in geslaagd Julie en Thomas tegen het lijf te lopen, iets wat me op een receptie met 200 man 2 weken ervoor niet gelukt was. Hail Hail !
Daarna was het de beut aan Jose Gonzalez. Zweeds-argentijnse tokkelaar van dienst. Ik vond het vooraf een miscast en wat hij bracht heeft me echt niet overtuigd. Hij speelde wel 2 opmerkelijke covers: een leuk "Teardrops" van Massive Attack en een zwak 'Love will Tear Us Apart" van Joy Division.

Toen was het tijd om mijn shift aan de lange bar aan te vangen. Gezellig pinten doorgeven en omgooien en wat leuteren met de dorstigen aan de andere kant van de bar. Meer moet dat niet zijn.

Vanop die positie ENORM genoten van Soulsavers ft Mark Lanegan. Een sound om U tegen zeggen, weliswaar wat afgekeken van Nick Cave & The Birthday Party, maar WOW, dit was gewoon fantastisch !! Die gitaartjes, die diepe stem van Mark Lanegan. AF was het.

Vanaf mijn barpositie vond ik Cake wat tegenvallen. Onder die tent sloeg het niet aan/over.

Afsluiter waren The Waterboys. Een set die sterk leek op die van een paar maand geleden in de AB, maar Mike Scott was duidelijk in mindere doen en kreeg het op zijn zenuwen van het wat te tamme publiek. Zijn commentaar omtrent de videoschermen ("is it a good sharp view?") werd compleet genegeerd omdat het publiek voor het podium die schermen niet kan zien (ze staan niet naast het podium als op andere festivals), en nog zo een paar dingen. Muzikaal zat het allemaal weer lekker strak,. De solo tijdens "The Pan Within" was iets minder Led Zep dan de vorige keer," Whole of the Moon" was weer heerlijk vet en de pirouetjes bij "Crash of Angel Wings" zorgden voor de nodige hilariteit.

Conclusie: Een gezellige maar tamme eeste avond met een superbe Soulsavers.

Geen opmerkingen: