De Legende @ De Snuffel

Elvis Peeters en de zijnen (Geert Waegeman, Geert Corbeels, Koen Van Roy en Chris Carlier) hebben terug verzamelen geblazen en in september of zo komt de nieuwe CD van De Legende uit. Er komt in het najaar ook een heruitgave van het werk van Aroma Di Amore , maar dit terzijde.

De Legende trad op in De Snuffel , een jeugdhuis annex backpack hostel in de Ezelstraat. De eerste en derde zaterdag van de maand worden er concertjes georganiseerd, van allerlei slag en genres (zo waren mauro, craig ward en rudy trouve er als the love substitutes er onlangs te gast).

Gisteren gaf dit wel de hallucinante situatie dat een veertigtal dertigers aan de ene kant van het kaffee stonden mee te wiegen, zingen en genieten van het optreden en dat aan de andere kant, evenveel 18 jarige engelsen, amerikanen, ... luidop stonden te tetteren en de rijke belgische bierwereld aan het verkennen waren. Niet echt bevordelijk voor de sfeer, irritant bij momenten, grappig op andere.

Het optreden was wat rommelig bij momenten en de zang kwam niet genoeg door in het begin, gelukkig werd dit later gecorrigeerd. Elvis zijn teksten zijn erotisch, grappig, gebruikmakend van de vreemdste woordspelingen en spreekwoord verdraaiingen als altijd. Waar de oudere nummers nog op de keyboards gesteund waren, zitten de nieuwe meer in de jazzy sfeer met hier en daar wat gipsy getinte uitspattingen. Het is allemaal wat subtieler geworden en past ook beter bij het gerijmel van Peeters.

In de gaten houden zou ik zo zggen. De single zou "ik heb een sentiment" moeten worden. Ik ben benieuwd.

2 opmerkingen:

Koop zei

attendeer Hans Mestdach en monsieur Eraly maar ne keer op deze 'post' zij zijn als ik me niet vergis ook nogal van de heer Peeters en zijn A di A verleden

Koop zei

het woord "fan" ben ik vergeten