The Departed @ Lumiere

Eindelijk had ik besloten om naar "The Departed" te gaan kijken. Uit de site van cinebel bleek dat deze zowel in de Lumiere speelde als in de Kinepolis . Ik ben nog niet in de vorig jaar geopende, met speciale zitjes-reservatie-systeem uitgeruste Kinepolis geweest, maar het zal ook niet voor deze keer zijn. Ik geef nog altijd voorkeur aan de Lumiere, wegens de alternatievere programmatie annex productiehuis en die kunnen mijn minuscule bijdrage beter gebruiken dan de grote commerciele broer.

De film speelde in de groene zaal, 4 rijen van 15 stoelen, vrije keuze van zitjes, zowat de Ryan Air van de cinema... geen popcorn of andere toestanden, ticketje kopen, cultuurkrantje Exit en programma van het filmfestival Cinema Novo oppikken, plaatsje kiezen en laat de film maar rollen...

Het was 2h30 lang genieten van het spektakel, de nodige twists en turns in de verhaallijn, een magistrale Jack Nicholson als bad-ass motherfucker, bedrog alom, good cop, dirty cop dit alles vergezeld met een hevige soundtrack (pink floyd, van morrison, dropkick murphy's) ge-ent op de ierse verankering in Boston.

Martin, keep the good work up zou ik zo zeggen.

Op de terugweg waren ze op de markt en in het belfort bezig met de opnames van " In Bruges " , dus ja, ik heb "ze" eindelijk gezien. Benieuwd wat dat zal worden...

Geen opmerkingen: