Uitstapje (5)

Helaas dus.... des ochtends vielen er nog steeds geen pijpenstelen maar dikke regendruppels.. Plan B dan maar. Dat was dus plan A maar met het deuntje in mijn hoofd en "zingend"..."There's a street inside my flesh where summer never ends" (wie maakt zo'n teksten toch)... Toch maar fiestje gehuurd en besloten om de inlandse zee over te steken... de bagage was toch al vooruitgestuurd, de rest zat min of meer waterdicht verpakt in mijn dagrugzakje. Na een halfuur was ik dus door en doornat, door de regen, door't aflopende regenwater van mijn KW, door het opspattende regenwater van mijn banden en 't zweet zeker. Toch maar doortrappen om rap vooruit te geraken... en zie, na ongeveer 2u stopte het met regenen en nog 2u later was er stralende zon. 't had wel wat om over die eilandjes te rijden en te zien hoe het in die havendorpjes aan toeging. Lekkere octupusballen gegeten ook :)
Natuurlijk ook mijn traditionele lekke band gehad. Hilarische toestanden toen ik hem voelde lossen en een koppel dat aan het lassen was wou vragen of ze een pomp hadden, nog dwazer toen ik iemand met een fiets tegenhield om een bepaald nummer te laten bellen... Derde poging was de goeie en een 20 minuten later was mijn "sportdirecteur" daar met een nieuwe bolide.. De laatste 15 km waren fluitje van een cent.

Dan treintje op naar Hiroshima en daar 's anderendaags een tempel "in het water bezocht", maar 't was laagtij ... maar er viel bij bakken water uit de lucht. Mooie tempel, dat wel. Na de middag dan naar de A-dome geweest en de bijhorende aangrijpende tentoonstelling. 't weer paste bij de stemming.

Gister dan daguitstap naar de beroemde tuin in Okayama (heel mooi), een fietstochtje tussen de rijstvelden van het ene station naar het andere (heel leuk) en een bezoek aan een dorpje met een 'autentieke' stadskern (waardeloos), maar dat alles onder een stralend zonnetje en afgesloten met een paar biertjes op een terrasje langs het water (Lee Child's 61 hours is er bijna door).

Vandaag dan de trein op riching Kyushu. Slecht nieuws, vulkaanalarm, dag 1 mocht al verandert worden. Leuke alternatief gekregen van de meisjes van het toerisme bureau, maar de bus zette me eerst niet af en op de terugweg verkeerd... dan maar de heuvel afgedaald en door de buitenwijken teruggewandeld. Morgen gaat ook nog gewijzigd worden denk ik, er nog een nachtje overslapen.... en dan stillaan terug richting Tokio om ... :(

1 opmerking:

Koop zei

octopusballen?

OC-TO-PUS-BAL-LEN??!!!