Week van de Mossel

en dan heb ik het niet over de weekdieren van mensen.

Integendeel !

Vorige zaterdag mijn middelkerkse vrienden over de vloer gekregen voor ons jaarlijks mosselfestijn. Voor de eerste keer bij mij, en gelukkig met droog weer en redelijk warm. Ik zou anders niet echt geweten hebben waar ik iedereen moest pluggen. Maar 't was gezellig... :p



Vanavond gaan we dan met de ex-collega's naar linkeroever om aldaar de mosselen met curry te verorberen. Sommige tradities mogen nu eenmaal niet gebroken worden.

Zaterdag is't dan te doen in Loppem tijdens de plaatselijke kerremesse. Mosselen à volonté voor één of ander goed doel. Wel wegblijven van die mierzoete witte wijn waardoor je mond zowat toeplakt...

En dan is't gedaan tot volgend jaar :)

1 opmerking:

Koop zei

ondertussen: wat was de regel ook weer? Enkel mosselen in maanden met een 'r'?

zoals in augurstus?

soit, ze hebben gesmaakt.