Kroegen

Woensdag was dan de eerste van de 3 Klinkende Kroegenavonden. Voor de volledigheid vermeld ik Chamagiando in de buena vista, makker kan 't cubaanse niet gespeeld worden. 't was dus rap naar de Vino Vino waar Hideaway bewees dat ze nog steeds prachtige blues kunnen brengen. De pauze was er veel te rap, dan maar het avontuur verder gezet in Charlie Rockets waar Casablanca Carambol Company zeer goed bezig was. Rock'n'Roll uit de jaren 50-60 (Elvis!) op licht ludieke maar zeer gedreven wijze gebracht. Een aangename verrassing. Afgesloten heb ik in den estaminet alwaar Allstar Coverband zich met veel verve doorheen al dan niet traditionele covers heen werkte.



Donderdag heb ik veel minder rondgelopen. Begonnen in't poatersgat waar de jonge wolven van Soviet Grass me kippenvel deden krijgen. Stevige scheurende riffs geïnspireerd op LedZep/Hendrix & co, minimale zang (in tegenstelling tot de eerste nummers op hun myspace) en de drummer die de andere 2 gewoon opjaagt. Een openbaring ! Geef die mannen een groter podium !

Daarna was het gewoon richting 't Risico voor de Music Town Band. Alweer een leuk optreden van hen, helaas besloten de weergoden er dan even anders over en ben ik maar in 't café zelf gaan schuilen. Toch nog net op tijd buitengeraakt voor de bissen 'Highway to Hell' & 'Sweet Home Alabama'.

Straks deel 3, al zal't dan nog weinig tocht zijn. 't Pleintje aan't Bauhaus is de place to be.

1 opmerking:

P. Leno, Brussel zei

Er gebeurt dan toch iets in Brugge blijkbaar