Gorinchem

Wat Pukkelpop? Wie Lowlands? Hoe Maanrock?

Ik ben zaterdag tot bij Freek & Charlotte geweest in Gorinchem (30km boven Breda voor de liefhebbers). Mooi & rustig dorpje, waar mijn ex-collega woont en waar ik graag eens naar toe ga. Ook dit jaar viel het bezoek weer samen met de zomerfeesten. Altijd gezellig, leuke sfeer. Een smaakloze Dommelsch of een ietwat smaakvollere Amstel in de hand. Wat muziek op het podium van een lokale held of iets grotere naam... Maar zoals zaterdag had ik het nog nooit meegemaakt. De groentenmarkt moest worden afgesloten omdat er teveel volk was. Meer dan 10.000 volgens de knappe blonde agente. Dit om 20u30... voor Nick & Simon. Idd, voor wie??????? 't blijken 2 gasten te zijn die waaaaaaaaaanzinnig populair zijn bij kinderen en single vrouwen (we hadden er in de loop van de namiddag al een 10-tal gezien de plekken centraal voor het podium ingenomen hadden, de groupies quoi). Veel gezwaai maar voor de rest stelde het echt niks voor.

Daarna sjokte we met zijn allen naar ander deel van het dorp alwaar de plaatselijke vuurwerkman een staaltje van zijn kunnen gaf.

Later kwamen er nog een paar Idols-winnaars of bijna winnaars met stevig afgezwakt rock-repertoire en ene Danny "ik voel me zo verdomd alleen" De Munk, maar tegen dan was het plein al veeeeel leger. Tussen de vedetten door speelde nog een ander groepje "Tilt" de boel aan elkaar. Halve schlagers, af en toe eens stevig uithalen en veel "nu gaan we zwaaien" en "springen !"

Zowaar een gesellig avondje uit !

De "topper van de week", zoals het bij een bevriend blogger heet:

Geen opmerkingen: