Vrijdag @ Cactus !

Uitverkocht ! en terecht ! Ik sta net als vorige jaar het hele weekend achter de 'lange' bar, nabij het videoscherm. De optredens kan ik niet altijd met de nodige aandacht volgen, maar het werkplezier maakt veel goed. Alles is dus van enige afstand beschreven.

Selah Sue mocht openen, frele, stuntelig bij momenten, maar sterk terwijl ze zong. Ik ben benieuwd hoe ze verder ontwikkeld.
Bunny Wailer volgde met tradionele reggae zonder meer.

Michael Franti volgde en rocked da house ! tot ver achter de bomenrij stonden ze te springen en te dansen. Heeeeeeeeerlijk. Hij had ook eindelijk nog eens een zangeres bij, iets wat ik bij zijn vorige doortochten enorm miste. Veel covers ook, iets met ritme van MJ, pass the dutchie, een rif van AC/DC, ... en veel nummers van zijn laatste CD's. Aandoenlijk ook de kinderen op't podium die gepast "I Love Yo" meezongen! Prethiphoppoprock zoals het op een festival hoort!

Tracy Chapman mocht afsluiten en deed dat zoals het hoorde. Revolution, Fast Car en tal van andere parels.

Maar nog veel leuker vond ik het (te korte) weerzien met Cindy en Kimm, de aangename ontmoeting met een ex-medeleerling spaans en de leutige babbels met Lot en Ann.

5 opmerkingen:

P. Leno, Brussel zei

Heeft het geregend ?

Unknown zei

Hei Nico, leuk je cactus samenvatting'ske...!
Een superdag, heb er me-ga van genoten! Mooi weer,tof volk (op enkele closed-minded toeristen...), the almighty very sympatico M. Franti, mrs Chapman creƫerde universele liefde in 't minnewaterpark... vond 't alsook leuk je terug te zien!
Groetjes v 't brugsch festival gangstertje..
Kimm

Koop zei

en dat hij ook ons mocht ontmoeten, wordt gewoonweg niet vermeld....

Shamrockske zei

Koopke,

sorry, 't is altijd een genot van jou te zien en hemels om je vrouw te zien, omhelsen, knuffelen, ...

Koop zei

aha dat DACHT IK OOK JA