Kneistival 2009 (1)

Ondanks mij sombere gemoedstoestand ben ik gister toch maar richting het Heldenplein getrokken en ik moet zeggen, het heeft geholpen.

Lady Linn, in een schattig paars jurkje en haar blazers brachten leuke swingnummers waarop het overvolle plein veel te lauw op reageerde.

Daarna trok Kim Wilde de registers van de nostalgie open. Ze zag er nog goed uit (van waar wij stonden toch) en stond met de nodige energie op het podium. Het geheel klonk allemaal wel redelijk afgelikt. 2 gitaren (waaronder die van Kajagoogoo), bas (broertje), drums en dan ene op allerlei keyboards (yes, de Moog was er ook), die serieus overheersten. Ze begon sterke met 2 krakers waaronder 'View From A Bridge' (en ook nu viel de lauwheid van het publiek terug op). Wat later werd haar stem nog iets beter in het geheel gemixed en werd het nog amusanter. Hit(je) na hit(je) werden gespeeld en af en toe moest ik toch eens diep in mijn geheugen graven... "Chequered Love", "Love Blonde", "You Keep Me Hanging On", "Anyplace, Anywhere, Anytime", "You Came", "Cambodia" en ook nog een paar verrassende covers "Enjoy The Silence" (waarom toch) en "ça Plane Pour Moi" (als eerste bisnummer). Afgesloten werd er met het stevig rockende "Kids In America".

Zowaar een gezellig avondje.

Oja, La Wilde had nog een blazerke staan aan haar microstatief waardoor haar blonde lokken heerlijk achteruit geblazen werden toen ze zong... sssssexy!

Woensdag ga ik terug die kant op voor Barbie Bangkok & Level 42 (hopelijk tonen die wat meer dan de zielloze vertoning die ze een paar jaar geleden op het zand brachten).

Geen opmerkingen: