Sfeervol weekendje

Vorige weekend was een heerlijk sfeervol weekendje. Ietwat slecht begonnen, maar voor de rest zalig verlopen.

Ik was vrijdagavond richting couleur café aan het rijden toen ik me net voorbij Gent realiseerde dat mijn ticket nog gezellig op de keukentafel op mij stond te wachten. Anderhalf uur na mijn vertrek, vertrok ik dus nogmaals.... Weg tijdig in Brussel zijn, Weg vlot parkeren, Weg vlot binnen.... 20 minuten zoeken voor parkeer plaats, 30 minuten aanschuiven om binnen te geraken... Kortom Amadou & Mariam waren al bezig op het nieuwe open lucht podium (prachtig met die schermen in de 'radio') en het duurde dus een tijdje alvorens ik de stress en frustratie uit mijn lijf kreeg. Amadou & Mariam brachten me toch uiteindelijk wat in beweging, alhoewel Mariam er een stuk naast aan het zingen was, maar de stevige band maakte veel goed.

Daarna was het tijd voor Ayo, wat een pracht van een verschijning, mooie stem, soulvolle songs. Muzikaal stond ze er. Teder bij momenten, gedreven en feestend op andere. Haar belangrijkste boodschap: 'Be True To Yourself' en het stoorde niet eens.



Op zoek naar Keziah Jones, ben ik daarna in een van de kleinere tenten verzeild geraakt. Ene Nneka speelde daar. Aanstekelijk, gedreven en veel ambiance. Keziah niet meer gezien.

Terug naar het hoofdpodium voor Ben Harper, iemand die ik allang eens wou zien, maar het kon me niet echt bekoren. De wat hardere rock en de wat passieve manier waarop hij het bracht, paste niet bij mijn 'wereldse' stemming, dus na een paar nummers was het richting Khaled. Daar vonden we de feeststemming wel weer terug in zijn vreemde mix van stijlen. Jazzy bij momenten, kitcherig bij andere om dan af te sluiten met heerlijk rai-trio'tje: N'ssi N'ssi, Didi en Sahra. Couleur Café op zijn best.

Na een dagje verhuizen met Safia was het tijd om naar het minnewaterpark te trekken voor 'feest in het park' een afro-latino getint gebeuren georganizeerd door een noord-zuid groep. Zeer sfeervol, zeker met het goede weer. Vele bekenden, veel bijpraten met de muziek van het hoofdpodium als achtergrond. Dichterbij lieten Café con Leche een goeie indruk. Het avondje werd verder gezet tot na zonsopgang in den Estaminet waar Alex een beetje jarig was.

Zondag heb ik dan het weekend afgesloten met het bekijken van wat beach rugby op het strand van Oostende. Meer moest het niet zijn.

Geen opmerkingen: