Fake

Erfgoeddag vandaag. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar gegidste wandelingen mee te doen rond de markt in de hoop iets nieuws te leren en zien.

Het draaide allemaal rond "echt" en "fake" en het onderscheid of de interpretatie ervan.

Eerste activiteit was rond de legendes/verhalen van Maria van Bourgondië, Jan Breydel en nog een paar van die schone. Paar leuke weetjes (Breydel was de leverancier van vlees, paarden & wapens, maar nam zelf niet deel aan de guldensporenslag), paar nieuwe dingen ontdekt op de huizen & pleinen (tekst op de borduren op 't sint jansplein), maar ik bleef toch wat op mijn honger zitten. Ik had wat 't gevoel dat de gids het allemaal nogal beperkt vertelde.

Tweede activiteit was de "dieren" in het centrum. De beelden van draken, slakken, beren, leeuwen enz... Een korte route was het langs de gemeenplaatsen, maar heel wat dingen gezien waar ik anders overheen keek. Enthousiast verteld ook. De kikkers & pelikanen hebben geen geheimen meer :p

Nummer 3 was een bezoekje aan In/uit om Kimm even een pleziertje te doen. (en ondertussen de nieuwe lekkere Irisch Coffee-ijsje van Da Vinci geproefd).

Vierde tocht was langsheen een 'plakaten'-route waar op een beperkt aantal plaatsen de resultaten stonden van een enquête omtrent oude en nieuwe gebouwen (per functie)... Leuk om de resultaten te zien en zelf ook eens een gokje te wagen om ze in de juist volgorde van oudheid te plaatsen.

Dan begon het helaas te druppelen en ben ik maar richting mijn zetel gegaan.

Ni echt deel van "fake", maar toch wel fake: onze bisschop.

Geen opmerkingen: