Editors @ AB

Af en toe laat een mens zich meeslepen in de hype. Zo heb ik vorig jaar ticketjes gekocht voor Bloc Party, wat enorm meeviel. Deze keer liet ik meeslepen door de "smokers outside hospital doors" en wou ik Editors wel eens zien. Lovende kritieken van de voorgaande concerten in Gent en Antwerpen deden me alvast enthousiast richting AB trekken.

En dat was het dan. Leuk begin, tweede nummer was "an end has a start" en er kwam nul reactie uit het publiek en ik kreeg het er ook niet warm van. Sterke stem, leuke gitaar, maar veel variatie zat er toch niet in. Het klonk allemaal af en clean, maar ik miste de scherpe kantjes, het was bij wijlen alsof er een cd op stond. Ik hoop vrijdag in elk geval een betere versie van Lullaby te horen.

Een uur en 3 bissen later stonden we boven bij Savalas waar alvast meer hoekjes aan zaten. Gezellig zonder meer en de vervelende nummers bleken vooral van zijn eerste cd te komen... de nieuwe cd komt eraan en laat het beste vermoeden.

Update: nog eens de verslagjes gelezen van die andere 2 concertjes van Editors, setlist was verdorie dezelfde. Boe !

1 opmerking:

Koop zei

altijd bijzonder triestig als die nog jonge groepjes hun jeugdig enthousiasme en sturm und drang al laten varen en kiezen voor een risicoloze vaste setlist, avond na avond. Komt er van als je te snel richting stadions gekatapulteerd wordt. Sad sad...