The Cure @ Sportpaleis

Opener 65 Days of Static klonk verre van slecht als ze gewoon speelden, helaas verzanden ze af en toe in wild gebeuk en gedram waardoor het mij toch iets te warrig klonk.

The Cure dan, eerste uur mij meer ongekende songs, maar heel sfeervol,gedreven gespeeld met een paar mooie solo's. "Pictures of You" klonk wondermooi en teder.



Het klonk zoveel beter en was zoveel 'echter' dan wat ik dinsdag te zien/horen kreeg. De vele en veelkleurige lichtjes vond ik er wat teveel aan. (groen en roze zijn echt mijn favoriete kleuren niet) Het tweede uur trok de hitmachine zich dan echt op gang: "The Walk" (WaauW), "Inbetween Days", "Friday I am in Love", "Primary", een keihard "One Hundred Years", ... meer moest dat niet zijn. Derde uur waren dan de 3 bissen (3 sets met bisnummers dus) met o.a. "A Forest", "M" en 2 persoonlijk favorieten "Jumping Someone Else's Train" en "10:15 Saturday Night". Set 2 werd afgesloten met een geweldig "Killing an Arab". Ondertussen waren er verscheidene moshpitjes ontstaan doorheen de zaal....

Derde bisset was er voor mij teveel aan: Freakshow en dan 2 zenuwachtige nummers die mij niet liggen: "Close to Me" en "Why Can't I Be You".

Een meer dan geslaagde avond !!

setlist

update: bij Digg vonden ze die laatste 3 ook overbodig :)

Geen opmerkingen: